Sivilce ve Akne Tedavisi

Çalışma Saatlerimiz
  • P.tesi-C.tesi 09:00 - 20:00

Mesajınız Başarılı Şekilde Gönderildi!

Birşeyler Ters Gitti. Lütfen Telefonla İletişime Geçiniz.!

Sivilce ve Akne Tedavisi

Akne , cildin orta ve alt tabakasında bulunan yağ salgılayan (sebum) kanalların tıkanması ve üstüne bakterilerin eklenerek inflamasyon oluşturması sonucu ortaya çıkar. Ergenlik çağındaki gençlerin ortalama % 85 inde görülmekte ve sıklıkla da yetişkin yaşlara dek devam etmektedir. Erkeklerde, kadınlara göre daha sık karşılaşılmakta ve daha şiddetli seyretmektedir. Akne, doğrudan sağlığı tehdit eden bir sorun olarak görülmemekle beraber görselliğin çok önem arz ettiği ergenlik çağındaki hastalarda ciddi boyutlara varabilen psikolojik problemlere sebebiyet verebilmektedir. Diğer yandan zamanında ve doğru şekilde müdahale edilmemesi halinde kalıcı izler doğurabilmektedir. Akne tedavi edilebilir bir cilt rahatsızlığıdır ancak, uzun süreli tedavi ve dolayısı ile sabır gerektirir. Akneli kişinin yüzü ile oynaması, lezyonları sıkması, kaşıması iz kalma riskini arttırır. Akne tedavisinde kullanılan ilaçlar kişiden kişiye fark arz edebilir. Akne tedavisine başlarken öncelikle doğru cilt temizliği ve doğru cilt temizleme ürünleri seçilmelidir. Akne tedavisi planlanırken hormon profilinde de analiz yapmak sağlıklı olacaktır.
Akne tedavisi öncesinde düzenli medikal cilt bakımı yapılmalıdır.
Akne tedavisinde tıbbi asitler ile ciltte kimyasal soyma işlemide yapılabilir. Bu alanda glikolik asit, laktik asit, TCA gibi kimyasallar kullanılmaktadır.
Son dönemlerde aktif akne tedavilerinde lazer ile de yaklaşımlar mevcuttur.